Skip to main content

SomPop

Opdracht: Nieuwe website met Ticketpartners

Bandje kijken, pilsie drinken. Lees je deze slogan, dan weet elke diehard festivalganger: het is tijd voor SomPop! Hét leukste Texelse muziekfestival – vinden wij – dat elk jaar wordt georganiseerd in De Waal. Webjongens had de eer om het feestend publiek alvast warm te draaien met een sprankelende site.

12 uur lang lol

De belofte van de SomPop-organisatie liegt er niet om. Van twaalf uur ’s middags tot middernacht beleef je een geweldige tijd met vrienden en familie op het festivalterrein. Dat doet (bijna) niet onder voor een ‘overkants’ festival. Op maar liefst vier stages kun je genieten van allerlei soorten muziek. Bands met landelijke allure, Texels talent of dance & house… Wat je ook leuk vindt, je kunt met de voetjes van de vloer. Ondertussen staat half Texel - en publiek van daarbuiten - op het veld, dus dat wordt gezellig!

Webjongens bouwde een nieuwe, festivalwaardige site. Sprankelende kleuren, speelse weergave van foto’s en een dito lettertype. Maar nog belangrijker: de ticketshop werkt als een trein. We integreerden Ticketpartners, zodat de organisatie geen omkijken meer heeft naar de kaartverkoop. Lekker, zo kunnen ze zich focussen op alle ándere belangrijke taken: bands contracteren, geluid regelen, terrein opbouwen, marketing regelen... en nog 100 dingen op het to-do lijstje.